sklep
Biznes i gospodarka

Zmieniają się zachowania klientów na zakupach

Gdy jesteśmy na zakupach, zwracamy uwagę przede wszystkim na dwie rzeczy – cenę oraz jakość produktu. Najlepiej jeśli stosunek między nimi jest dobry, gdyż w czasach wysokiej inflacji robimy zakupy w zdecydowanie bardziej przemyślany sposób. Szczegóły poniżej.

Cena, jakość i patriotyzm konsumencki

Według badań przeprowadzonych na zlecenie Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, podczas zakupów Polacy kierują się głównie jakością i ceną produktów. Priorytetem nadal jest wysoka jakość, ale najchętniej szukamy dobrych towarów w cenie promocyjnej.

W trakcie podejmowaniu decyzji o zakupie coraz ważniejszym czynnikiem jest cena i patriotyzm konsumencki. Chętnie sięgamy po towary polskie, jeśli cena nie jest znacznie wyższa od innych produktów. W dobie kryzysu staramy się wspierać rodzime firmy.

Opakowanie produktów ma znaczenie

Konsumenci coraz większą wagę przywiązują także do wyglądu opakowania oraz znaków jakości na nim. Szukamy na pudełkach informacji – o składzie i gramaturze. Te dwa czynniki są dla nas kluczowe. Estetyczne opakowania z kolei zwracają naszą uwagę.

Świadomość konsumencka rośnie

Konsumenci są dzisiaj bardziej świadomi, ale też bardziej wymagający. Świadomy klient wymaga od producenta więcej – pod względem składu i jakości produktów czy usług, ale też w zakresie wizerunku firmy, jej promocji, wyglądu opakowania, jego oznaczenia i certyfikatów jakości.

Kryzys a decyzje zakupowe Polaków

Jednak kryzys, wysoka inflacja i rosnące ceny wpływają na decyzje zakupowe Polaków. Kupujemy produkty o wydłużonym terminie przydatności do spożycia, szukamy promocji i kupujemy wtedy na zapas, a także zwracamy uwagę na kraj pochodzenia produktów. Staramy wspierać się krajową gospodarkę, firmy, które budują markę w oparciu o polski kapitał, regionalne pochodzenie i tradycję wielopokoleniową.

Źródło: Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”.

fot. ElasticComputeFarm / Pixabay